This site runs best with JavaScript enabled
Hjem
Logo

Hvorfor vi er her

Vi er eksperter på å hjelpe virksomheter i å bli datadrevet

Ny innsikt om kundene, virksomheten og de som jobber der kan avdekke ukjent potensiale. Det er ikke sikkert at løsningene og mulighetene er der du tror.

Vi er eksperter på å hjelpe virksomheter å bli datadrevet. Vi bruker en tverrfaglig tilnærming til din organisasjons utfordringer, basert på atferdsvitenskap og data science. På denne måten bidrar vi med unik og relevant innsikt i hvordan dere raskere skal kunne bruke data bedre; for å ta beslutninger, endre atferd hos både kunder og ansatte, ta i bruk ny teknologi eller til og med forbedre hele forretningsdriften.

Les mer

Våre tjenester

Vi utvikler – eller forbedrer – grensesnitt, teknologivalg og prosesser som igjen gir:

Prosjekter

Oppdag ekstraordinære prosjekter

Les mer

Image

Et utvalg av våre fantastiske prosjekter

  • Seald

    Data- og samarbeidsplattform for personlig tilpasset kreftbehandling

    Data- og samarbeidsplattform for personlig tilpasset kreftbehandling

    Kreft er en individuell sykdom. Noen pasienter reagerer ikke på behandling i det hele tatt. Seald forsøker derfor å utvikle en analyse av levende kreftceller, som vil gjøre at man bedre kan skreddersy medisiner til den enkelte pasient.

    Seald

  • Klaveness

    Becoming a data-driven organization

    Becoming a data-driven organization
    In the shipping industry, data capturing, data analytics and eventually data‑driven decision making has become vital to stay competitive. But how do you transform the organization to master these skills?

    Les mer

  • Direktoratet for Byggkvalitet

    Hvordan bygge et digitalt økosystem for en hel sektor?

    Hvordan bygge et digitalt økosystem for en hel sektor?
    Direktoratet for Byggvalitet er et nasjonalt kompetansesenter for byggindustrien. En svært viktig oppgave er å være en pådriver for forenkling og innovasjon i denne sektoren.

    Les mer

Mindset

Frigjør potensialet!

Å utvikle en organisasjon kan være et inspirerende samarbeidsprosjekt, drevet av nysgjerrighet og innsikt, og med et mål om å finne potensialet både til hver og en og til selve virksomheten. Vi har utviklet en modell, et sett med verktøy og et grunnsyn med nettopp dette for øyet.

Sub Section Hero Image

Hva skjer

Meninger

Vi deler synspunkter og innsikt

Image
  • Organisasjonsutvikling

    Hvorfor skal alle bli datadrevet – nå?

    Hvorfor skal alle bli datadrevet – nå?

    Det har eksistert datadrevne virksomheter i flere tiår. Tenk bare på CERN og partikkelakseleratoren på grensen mellom Sveits og Frankrike, der en datamaskinpark på størrelse med en fotballbane kverner på dataene flere år i strekk, og det fysiske kontorlandskapet omtrent gjenspeiler dataflyten. All aktiviteten ved CERN har gitt allmennheten flere nyvinninger innen dataprosessering – og world wide web.

    Det er langt fra det verdensledende IT‑miljøet i CERN til hverdagen i norske virksomheter. Likevel er hypen rundt datadrevne virksomheter til å ta og føle på, selv om mange ledere vil hevde at «dette har vi da drevet med i årevis».

    Litt om mort, men mest om det å bli datadrevet

  • Teknologi & Atferdsendring

    Drømmen om sømløse kundeopplevelser

    Drømmen om sømløse kundeopplevelser

    «God flyt» og «sømløs» er begreper som ofte dukker opp i beskrivelsen av god kundeopplevelse. Alt for ofte blir disse kvalitetene værende igjen på tegnebordet, uten helt å finne veien til den ferdige løsningen. I denne artikkelen skal vi se mer på de teknologiske utfordringene som ligger i veien for å realisere sømløse tjenester.

    Drømmen om sømløse kundeopplevelser

  • Atferdsendring

    Why people resist behaviour change

    Why people resist behaviour change

    Most problems, both within companies and in society at large, demand that people change their behaviour. The environmental crisis is no exception. Humans seem to be slow at adapting, for many reasons. This article is about one of these reasons, namely our limited attention, and why it is crucial to understand its role in littering and other anti social behaviour.

    Why people resist behaviour change

  • Analytics

    Hvordan påvirker hjemmekontor produktiviteten?

    Hvordan påvirker hjemmekontor produktiviteten?

    En hyppig sitertstudiefra Stanford (2015) viser at hjemmekontor kan øke produktiviteten med 13%. Mange som har jobbet hjemmefra under pandemien (med unger som drar deg i armen) vil sikkert hevde det motsatte. Hvem har rett?

    Hvordan påvirker hjemmekontor produktiviteten?

  • Data driven organizations

    The secret behind better decisions

    The secret behind better decisions

    Now, more than ever, it is critically important for companies to use data and analysis in decision‑making processes, says HR director Trine Hellum. Since 2018, all employees have completed competence development in Data Analytics.

    Mindshift has been responsible for training, building a computer platform and project management.

    Les mer

  • Atferdsendring

    Slik motiverer du dine ansatte

    Slik motiverer du dine ansatte

    Siden samfunnet er i konstant endring og blir stadig mer robotisert og automatisert, kreves det mye for å klare å følge med og omstille seg hurtig nok. Digitalisering handler også om mennesker, og med endringer oppstår ofte frykt og motstand. Hvordan kan du som leder motivere dine ansatte til å tilegne seg ny kunnskap?

    Ledernytt har snakket med Anne Stokke som har etablert og utviklet flere it‑konsulentselskap og som har bistått ledere i privat og offentlig sektor innen digitalisering og atferdsendring i over tyve år.

    Slik motiverer du dine ansatte

Snakk med oss!

Er du en leder med et komplekst problem du må få løst? Eller kanskje du er en potensiell kollega som trives med å utfordre gamle vaner? Snakk med oss!

Sender inn...

Anne Stokke

Anne Stokke

CEO

anne.stokke@mindshift.no

+4798238713

Andre Ruud

Andre Ruud

CTO

andre.ruud@mindshift.no

+4797569513

Bjørn Hallan

Bjørn Hallan

COO

bjorn.hallan@mindshift.no

+47 917 59 222

m/unlock

Den raskeste veien til innsikt

/ Et moderne verktøy som åpner for ny innsikt gjennom atferdspsykologi og intelligent bruk av data.

Contact

Mindshift AS

Wergelandsveien 21 B

0167 Oslo

Norge

kontakt@mindshift.no

Telefon 982 38 713

Org. nr. 818 500 912 MVA

Sign up to our events updates:

Mindshift may contact me via email and information provided will be stored.

You may unsubscribe when you want by clicking the unsubscribe link at the bottom of the email you receive from us. We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking above to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.