Ny innsikt om kundene, virksomheten og de som jobber der kan avdekke ukjent potensiale. Det er ikke sikkert at løsningene og mulighetene er der du tror.
Vi er eksperter på å hjelpe virksomheter å bli datadrevet. Vi bruker en tverrfaglig tilnærming til din organisasjons utfordringer, basert på atferdsvitenskap og data science. På denne måten bidrar vi med unik og relevant innsikt i hvordan dere raskere skal kunne bruke data bedre; for å ta beslutninger, endre atferd hos både kunder og ansatte, ta i bruk ny teknologi eller til og med forbedre hele forretningsdriften.
Les mer
Vi utvikler – eller forbedrer – grensesnitt, teknologivalg og prosesser som igjen gir:
Seald
Les mer
Les mer
Å utvikle en organisasjon kan være et inspirerende samarbeidsprosjekt, drevet av nysgjerrighet og innsikt, og med et mål om å finne potensialet både til hver og en og til selve virksomheten. Vi har utviklet en modell, et sett med verktøy og et grunnsyn med nettopp dette for øyet.
Det har eksistert datadrevne virksomheter i flere tiår. Tenk bare på CERN og partikkelakseleratoren på grensen mellom Sveits og Frankrike, der en datamaskinpark på størrelse med en fotballbane kverner på dataene flere år i strekk, og det fysiske kontorlandskapet omtrent gjenspeiler dataflyten. All aktiviteten ved CERN har gitt allmennheten flere nyvinninger innen dataprosessering – og world wide web.
Det er langt fra det verdensledende IT‑miljøet i CERN til hverdagen i norske virksomheter. Likevel er hypen rundt datadrevne virksomheter til å ta og føle på, selv om mange ledere vil hevde at «dette har vi da drevet med i årevis».
Litt om mort, men mest om det å bli datadrevet
«God flyt» og «sømløs» er begreper som ofte dukker opp i beskrivelsen av god kundeopplevelse. Alt for ofte blir disse kvalitetene værende igjen på tegnebordet, uten helt å finne veien til den ferdige løsningen. I denne artikkelen skal vi se mer på de teknologiske utfordringene som ligger i veien for å realisere sømløse tjenester.
Drømmen om sømløse kundeopplevelser
Most problems, both within companies and in society at large, demand that people change their behaviour. The environmental crisis is no exception. Humans seem to be slow at adapting, for many reasons. This article is about one of these reasons, namely our limited attention, and why it is crucial to understand its role in littering and other anti social behaviour.
Why people resist behaviour change
En hyppig sitertstudiefra Stanford (2015) viser at hjemmekontor kan øke produktiviteten med 13%. Mange som har jobbet hjemmefra under pandemien (med unger som drar deg i armen) vil sikkert hevde det motsatte. Hvem har rett?
Hvordan påvirker hjemmekontor produktiviteten?
Now, more than ever, it is critically important for companies to use data and analysis in decision‑making processes, says HR director Trine Hellum. Since 2018, all employees have completed competence development in Data Analytics.
Mindshift has been responsible for training, building a computer platform and project management.
Les mer
Siden samfunnet er i konstant endring og blir stadig mer robotisert og automatisert, kreves det mye for å klare å følge med og omstille seg hurtig nok. Digitalisering handler også om mennesker, og med endringer oppstår ofte frykt og motstand. Hvordan kan du som leder motivere dine ansatte til å tilegne seg ny kunnskap?
Ledernytt har snakket med Anne Stokke som har etablert og utviklet flere it‑konsulentselskap og som har bistått ledere i privat og offentlig sektor innen digitalisering og atferdsendring i over tyve år.
Slik motiverer du dine ansatte
Er du en leder med et komplekst problem du må få løst? Eller kanskje du er en potensiell kollega som trives med å utfordre gamle vaner? Snakk med oss!