Public sector innovation may prove challenging, with a complex stakeholder landscape, scrutiny of public funds spending, technology legacies, lack of alignment across the sector and cultures dominated by risk aversion.
/
DiBk contracted Mindshift to facilitate this change and drive a number of projects and processes running under the initiative. Initially, Mindshift assisted DiBk in developing, describing and visualising the vision and securing buy‑in from vital stakeholders. Following this, Mindshift executed a series of projects and activities, including:
The success of these initiatives can be attributed to some common principles: having a clear vision, but starting small, focusing on use cases and user needs, extensive use of prototyping and proof‑of‑concepts, piloting for rapid learning and adjustments, fostering a culture of trust, being open and welcoming feedback, managing objections and communicating successes.
/
The programme has demonstrated how innovation in the public sector is possible, given the right approach.
Programme Director, Digital - Direktoratet for Byggkvalitet
UNIT’s mission is to serve as an innovative driver of digitalisation within higher education and research. UNIT develops and manages a joint IT architecture for standardisation of processes, of data and technical interfaces across the sector. Mindshift designed the target architecture for co‑ordinated systems and integration services, including principles for system modernisation, a new platform for API development and coaching of UNIT’s developers, to improve efficiency of design and implementation of new services.
Unit
Statens Pensjonskasse (SPK) established a programme in 2018 for handling the consequencs of regulatory changes in pension schemes for public sector employees – the PRO25 programme. Mindshift facilitated and contributed to a pre‑study directed towards phase two of the programme, which covers implementation of new regulations and customer service. The pre‑study took a broad perspective, including IT‑architecture, system support for vital processes, implementation of regulations and social responsibility, empowering customers to make informed decisions about their pension.
Statens Pensjonskasse
The Collaboration board for digitalisation was appointed by the Minister of Local Government and Modernisation to enable efficient engineering and construction processes, digitalisation and sustainability in the sector. The board consists of 12 senior executives representing construction enterprises, property owners, architects, engineering companies and the public sector. Mindshift facilitates the process, including identification of drivers and barriers, definition of opportunities and initiating and following up pilot projects.
Samordningsrådet for digitalisering
Les mer
Mindshift established a new data platform for Statped based on Microsoft Azure. Mindshift also developed a set of reports in Power BI for case management and follow‑up, statistics on usage of Statped’s services and tracking of KPI performance related to goals, as stated in the government allocation letter. The reports were designed in close co‑operation between our data engineers and behaviour scientists to ensure usability, user adoption and required actions by the users.
StatPed
Er du en leder med et komplekst problem du må få løst? Eller kanskje du er en potensiell kollega som trives med å utfordre gamle vaner? Snakk med oss!
/unlock består av en rekke moduler, som hver er rettet mot en spesifikk utfordring. Modulene er skreddersydd for å avdekke den innsikten som er av betydning for hver utfordring. Hver modul gir svar på hvilke strategiske og taktiske grep dere bør ta og hvilke virkemidler som vil ha effekt – enten internt eller for kundene deres.
/unlock er utviklet av våre spesialister i atferdsvitenskap, organisasjonspsykologi og data science og er basert på dokumenterte, vitenskapelige metoder.
/
Bli en datadrevet organisasjon?
Mange snakker om det, få vet hvor de skal begynne. /unlock gir deg en oversikt over hva det å være datadrevet vil si for akkurat din virksomhet. Og hvor du står i dag, hva potensialet er og hvordan du skal realisere det.
/
Få fortgang i adopsjonen av ny teknologi?
Virksomheter investerer i nye systemer som skal forbedre produktiviteten, gi bedre kontroll eller forbedre kundeopplevelsen. Men teknologien får ofte all fokus og brukerne glemmes. Med /unlock får du vite hva som skal til for å få brukerne raskt opp og gå på teknologi du har investert i.
/
Ta bedre finansielle beslutninger
Vi liker å tro at vi er rasjonelle vesener som tar veloverveide beslutninger, spesielt de som har finansielle konsekvenser. Men personlig beslutningsstil varierer og har større innvirkning enn du tror. /unlock avdekker hvert enkelt individs personlige beslutningsstil og hvordan de kan utnytte denne innsikten til bedre beslutninger.
/
Øk presisjonen i kundesegmenteringen
Mange virksomheter har mye data om egne kunders interaksjon med produkter og tjenester. Med /unlock kan man kombinere atferdsdata (hva som skjer) med en forståelse for hvorfor det skjer (surveydata) og bli mer treffsikker i segmentering og utforming av tiltak.
/
Reduser kundefrafallet
Innsikt om kundefrafall og win‑back samtaler er fint, men det kommer med en pris, som regel i form av rabatter eller annet som koster. Med /unlock kan du kombinere kunders atferdsdata med hva de sier er årsaken til at de ønsker å avslutte kundeforholdet. Med god innsikt i driverne for kundefrafallet kan du ta mer strategiske grep, slik at framtidig kundefrafall reduseres.
KULTURKARLEGGING OG ANSATTES DRIVERE:
Her er det gjennomført en kulturkartlegging for en nyansatt CEO som ønsker å bli kjent med organisasjonen så raskt som mulig. Innsikten ble brukt til å utarbeide en oversikt over hvordan hen burde kommunisere inn mot de ulike delene av organisasjonen for å nå frem med budskapet om at de nå skulle igang med en større endring.