Les mer
Les mer
Statens Pensjonskasse (SPK) etablerte et program i 2018 for å håndtere konsekvensene av reguleringendringer i pensjonsordninger for offentlig ansatte – PRO25‑programmet.
Mindshift fasiliterte og bidro til en forstudie rettet mot fase to av programmet, som dekker implementering av nye forskrifter og kundeservice. Forstudiet tok et bredt perspektiv, inkludert IT‑arkitektur, systemstøtte til kritiske prosesser, implementering av regelverk og sosiale ansvar, som gir kundene mulighet til å ta informerte beslutninger om deres pensjon.
Statens Pensjonskasse
Å bli kundefokusert står høyt på agendaen i mange sektorer, og bank‑ og forsikringsbransjen er intet unntak. Men hva er det kundene virkelig ønsker, hva kjennetegner kundeopplevlsen og hvordan kan et selskap gå frem for å kunne levere denne opplevelsen for øke markedsandelen?
Fremtind
Er det mer forsøpling i nabolag A enn B? Vi svarte på dette enkle spørsmålet ved god metodisk innsikt og en god del hardt arbeid
Oslo kommune
Planlegging av nye veier og annen transportinfrastruktur har aldri vært vanskeligere. Nye disruptive teknologier skaper usikkerhet om transportmetofer, befolkningens bruk av dem og kapasitetsbehovene i fremtiden.
Les mer
Å komme til et nytt land er en enorm utfordring. Et nytt liv skal bygges på et ukjent sted, med et fremmed språk og kultur. Alt er annerledess enn hjemme. Hvordan kan kommunen tilrettelegge for denne overgangen?
Skedsmo kommune
Seald
Teknologisk adopsjon på organisasjonsnivå kan gå svært sent. Det handler ikke bare om implementasjonen og opplæring av ansatte. Den største utfordringen er å få ansatte til å ta det i bruk og endre måten arbeidet utføres på
Veidekke
I 2014 ble røyking forbudt på puber, restauranter, nattklubber og de aller fleste arbeidsplasser. Røykerne måtte ut på gatene, noe som førte til mer avfall i gatene og negative miljøkonsekvenser. Hvordan kan man påvirke forsøplingsatferd, og bevise at endringen er statistisk valid?
Philip Morris
Statens Pensjonskasse er opptatt av mest mulig effektiv drift, for at medlemmene skal få mest mulig igjen til pensjon. For å finne presise tiltak for økt selvbetjening, ble kundene segmentert etter reell atferd. Kunder med lik atferd og drivere ble plassert i samme segment. Det ble deretter utformet spissede tiltak mot hvert av disse gruppene for å treffe på riktige drivere.
Resultat:En ny dataplattform som muliggjør kontinuerlig segmentering av kundene basert på reell atferd, kostnadseffektive og presise tiltak for økt selvbetjeningsgrad
Statens Pensjonskasse
Les mer
Er du en leder med et komplekst problem du må få løst? Eller kanskje du er en potensiell kollega som trives med å utfordre gamle vaner? Snakk med oss!