Now more than ever, business leaders must navigate in a complex world. A world in which technology and people are part of the solution, as well as part of the problem. No wonder organizations get lost in poor decision making, endless change projects and targets out of focus.
There is a better way. A way where data provides the insight, actions are targeted and results imminent. Where the smartest heads within data science and behaviour science provide the key.
Every organization has an untapped potential – one that could benefit the business, the employees and the society at large.
We are here to help unleash that potential.
Read more
We change mindsets, technology and processes for increased business outcome
Seald
Read more
Read more
Imagine if evolving a business was a collaborative, inspirational and curious affair ‑ insight lead and focused on unleashing the potential of individuals and the business. Mindshift has developed a model, a set of tools and an ethos built on exactly that.
Det har eksistert datadrevne virksomheter i flere tiår. Tenk bare på CERN og partikkelakseleratoren på grensen mellom Sveits og Frankrike, der en datamaskinpark på størrelse med en fotballbane kverner på dataene flere år i strekk, og det fysiske kontorlandskapet omtrent gjenspeiler dataflyten. All aktiviteten ved CERN har gitt allmennheten flere nyvinninger innen dataprosessering – og world wide web.
Det er langt fra det verdensledende IT‑miljøet i CERN til hverdagen i norske virksomheter. Likevel er hypen rundt datadrevne virksomheter til å ta og føle på, selv om mange ledere vil hevde at «dette har vi da drevet med i årevis».
Litt om mort, men mest om det å bli datadrevet
«God flyt» og «sømløs» er begreper som ofte dukker opp i beskrivelsen av god kundeopplevelse. Alt for ofte blir disse kvalitetene værende igjen på tegnebordet, uten helt å finne veien til den ferdige løsningen. I denne artikkelen skal vi se mer på de teknologiske utfordringene som ligger i veien for å realisere sømløse tjenester.
Drømmen om sømløse kundeopplevelser
Most problems, both within companies and in society at large, demand that people change their behaviour. The environmental crisis is no exception. Humans seem to be slow at adapting, for many reasons. This article is about one of these reasons, namely our limited attention, and why it is crucial to understand its role in littering and other anti social behaviour.
Why people resist behaviour change
En hyppig sitertstudiefra Stanford (2015) viser at hjemmekontor kan øke produktiviteten med 13%. Mange som har jobbet hjemmefra under pandemien (med unger som drar deg i armen) vil sikkert hevde det motsatte. Hvem har rett?
Hvordan påvirker hjemmekontor produktiviteten?
Now, more than ever, it is critically important for companies to use data and analysis in decision‑making processes, says HR director Trine Hellum. Since 2018, all employees have completed competence development in Data Analytics.
Mindshift has been responsible for training, building a computer platform and project management.
Read more
Siden samfunnet er i konstant endring og blir stadig mer robotisert og automatisert, kreves det mye for å klare å følge med og omstille seg hurtig nok. Digitalisering handler også om mennesker, og med endringer oppstår ofte frykt og motstand. Hvordan kan du som leder motivere dine ansatte til å tilegne seg ny kunnskap?
Ledernytt har snakket med Anne Stokke som har etablert og utviklet flere it‑konsulentselskap og som har bistått ledere i privat og offentlig sektor innen digitalisering og atferdsendring i over tyve år.
Slik motiverer du dine ansatte
Ambitious business manager with a complex issues to solve? Potential colleague who enjoy challenging old habits? Let's talk!